Po szkodzie
Posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia z reguły kończy się otrzymaniem należnego odszkodowania lub świadczenia. Ubezpieczyciele są w końcu od tego, aby je wypłacać. Mało tego, od sprawnej likwidacji szkody (straty) zależy wizerunek i zaufanie do zakładów ubezpieczeń.
Likwidacja szkody (straty) nie zawsze jest łatwa. Trzeba jednak zauważyć ewentualne wsparcie w procesie likwidacji straty, jakiego możemy oczekiwać od agenta ubezpieczeniowego oraz jakiego powinniśmy wymagać od brokera ubezpieczeniowego, za pośrednictwem których zawieraliśmy umowę ubezpieczenia z zakładem ubezpieczeń.
Przedsiębiorcy i menedżerowie nie mogą przecenić udziału w likwidacji szkody (straty) właśnie brokera ubezpieczeniowego.
Niekiedy problem zaczyna się od stwierdzenia, czy zdarzenie jest rzeczywiście wypadkiem ubezpieczeniowym, czy to, co się stało było objęte posiadanym ubezpieczeniem.
Częściej problemem jest ustalenie poniesionych szkód i strat.
Problemem może stać się zakres pokrycia ubezpieczeniowego, upoważniający do pełnego odszkodowania, gdy suma ubezpieczenia jest mniejsza od wartości przedmiotu ubezpieczenia.
Oczywiście są łatwiejsze i bardzo trudne drogi ubiegania się o należne odszkodowanie lub świadczenie. Jednakże każdy z pojawiających się problemów da się wyjaśnić. Konkretne sytuacje i postępowanie będziemy starali się opisywać, odwołując się do praktyki, zwłaszcza tej brokerskiej.